Nadat je kenbaar hebt gemaakt dat je Digitaal Commissaris of Toezichthouder wilt worden nodigen wij je uit voor een gesprek. Vooraf stuur je ons alle relevante informatie (wat heb je gedaan, welke ervaring heb je, Governance opleidingen etc).
In het gesprek gaan we samen na of het presenteren van jezelf op dit platform meerwaarde heeft voor organisaties én jezelf.
Het kan zijn dat we vooraf al aangeven die ervaring te mager te vinden, maar dat kan ook tijdens het gesprek het geval zijn. We willen namelijk wel een combinatie zien van relevante digitale ervaring vanuit het gezichtspunt van een RvC of RvT, samen met de nodige business sense. Ofwel, of je in staat bent op het niveau van een RvC/RvT mee te draaien bij het ‘runnen’ van een organisatie.
Het kan ook zijn dat we beperkingen aangeven. Zoals de wens om eerst ervaring op te doen in een bepaalde sector of een soort bedrijf.
Wat we voor alles willen voorkomen dat de verwachtingen voor jou persoonlijk én voor een organisatie die contact met je wil te hoog gespannen worden. Wederzijdse meerwaarde staat voorop.
Door je profiel op deze site te zetten geven wij als NCD aan dat je voldoet aan de ‘eisen’ voor een Digitaal Commissaris.
Aan de andere kant verplicht jij je tot het bijhouden van je kennis en het deelnamen aan de sessies die we organiseren.
Als het gaat om het bijhouden van kennis en het opbouwen van een profiel raden we je sterk aan je aan te melden bij het Register Certified Board Member (RCBM.nl)
RCBM’ers hebben een kleine voorsprong, omdat zij alleen hun digitale ervaring toonbaar hoeven te maken. Voor de andere aspecten staat hun registratie al garant.